Boost my Mindset: Hoe jouw mindset je bedrijf en leven kan beïnvloeden

Hoe jouw mindset je bedrijf en leven kan beïnvloeden

24/09/2021

Jij wilt jouw bedrijf én je eigen leven masteren? Dan is het eerst en vooral belangrijk master van je eigen mind te kunnen zijn! Want een goede mindset als ondernemer is mega belangrijk voor the road to succes. In deze blogpost leg ik je uit hoe een gezonde CEO-mindset zowel je bedrijf als leven kan beïnvloeden.

Belang van een goede mindset

We kunnen er niet omheen: in het dagelijkse leven bepalen onze gedachten mee onze acties. En dat geldt evenzeer in de ondernemingswereld: jouw mindset als CEO bepaalt jouw bedrijfsmogelijkheden.

“Thoughts become things. If you see it in your mind, you will hold it in your hands.”

Bob Proctor

Nu vraag je je misschien af: Iedereen heeft toch al een eigen mindset of “een bepaalde manier om in het leven te staan”? En je hebt gelijk. Een mindset kan je niet zomaar creëren. Wél is er de mogelijkheid om je mindset aan te passen en te hervormen op zo’n manier dat je jouw beperkende overtuigingen of limiting beliefs zoveel mogelijk achterwege laat en enkel maar vooruitgang maakt on the road to succes.

Limiting beliefs

Jouw limiting beliefs dus zoveel mogelijk achterwege laten. Het is één van de key tips om een CEO-mindset te verkrijgen. Als je dat immers niet doet, dan werk je jezelf eigenlijk gewoon tegen. Want beperkende overtuigingen leiden tot beperkend gedrag. Wanneer je gelooft dat je iets niet kunt, ga je ook geen actie ondernemen.

Het heeft dus alleen maar voordelen om je zoveel mogelijk te ontdoen van de limiting beliefs die je onbewust tegenwerken! Wist je bijvoorbeeld dat 95% van onze acties, beslissingen en gedragingen gestuurd wordt door ons onderbewustzijn en dat slechts 5% voortkomt uit ons eigenlijke bewustzijn?

Mindset principes 

Veel van de limiting beliefs bij (beginnende) ondernemers zijn gebonden aan wat ik de drie mindset principes noem; “abundance”, “higher power” & “keuze”. Ik overloop ze even kort.

  • Abundance

“Er is altijd meer dan genoeg”. Je twijfelt of jij wel klanten zal aantrekken. Wees gerust, er zullen altijd genoeg klanten en er zal altijd genoeg werk zijn.

  • Higher Power

“Er is een hogere kracht die ervoor zorgt dat dingen voor mij werken op het moment dat ze moeten werken.” Heb vertrouwen in jezelf. Je bent niet alleen als ondernemer. Dus ook voor jou zal het allemaal wel op zijn plaats vallen.

  • Keuze

“Ik heb altijd een keuze. Ik ben baas van mijn eigen leven én van mijn eigen bedrijf.” Jij hebt het heft in handen. Het zijn noch jouw klanten, noch jouw omgeving, maar jijzelf die de keuzes maakt.

Weet wel dat limiting beliefs er altijd zullen zijn. Maar ons hiervan bewust worden is een erg belangrijke stap voor het verkrijgen van een positieve mindset. Sta dus even stil bij jezelf, denk na over wat jou limiting beliefs zijn en link ze (eventueel) aan één van deze mindset principes. Zo werken we samen aan een goede CEO-mindset!

Positief verhaal

Want een positieve mindset draagt alleen maar bij aan het ‘groter’ positief verhaal.

 “If we change the stories we live by, quite possibly we change our lives.”

Thomas King

Mijn laatste tip to boost your mindset luidt dus ook als volgt: Zorg ervoor dat je eigen verhaal je niet naar beneden haalt, maar je jezelf net een positieve boost geeft. Ontdoe je van vragen zoals “Wat gaan mensen wel denken?” en “Ben ik wel goed genoeg?” en focus je in de plaats op positieve verhalen die je versterken in wat je wil doen.Wil je toch nog graag een duwtje in de rug? Dat kan zeker en vast! In deze blogpost geef ik je een concreet stappenplan om een gezonde CEO-mindset te krijgen. Of je kan ook een gratis strategiesessie boeken waarin ik je verder op weg help. Alvast heel veel succes!

Dit bekeken andere ondernemers nadat ze dit artikel lazen

Over Hannelore & Boostways Coaching

Als ervaren digitale marketer ben ik al 8 jaar aan het werk bij grote topadverteerders, waaronder Proximus en L’Oréal. On the side hielp ik al enkele jaren een aantal bevriende ondernemers met hun marketing. En steeds liepen zij tegen dezelfde problemen aan.

Ze deden al heel veel, online en offline, maar een echte strategie ontbrak. Statistieken werden niet bekeken en het was niet echt duidelijk wat echt werkte. Vaak was het aanbod ook niet afgestemd op wat klanten echt zochten.

Met mijn hulp kwamen we steeds tot een strategie die werkte: met een aangepast aanbod en prijszetting en een communicatieplan. En de resultaten, die bleven niet uit. Steeds weer was er groei, en meer tijd voor de ondernemer. Om te investeren in het privéleven, of in extra activiteiten die dan weer inkomsten met zich mee brachten. 

En daarom richtte ik Boostways Coaching op. Om met mijn expertise ondernemers te helpen. Ambitieuze ondernemers, die willen groeien. 

Met drie Masterdiploma’s in marketing en communicatie én meer dan 8 jaar ervaring bij topadverteerders, heb ik een expertise opgebouwd die uniek is in België. Een expertise die vaak enkel grote bedrijven zich kunnen veroorloven. Vandaag stel ik mijn expertise ter beschikking van ambitieuze ondernemers. En dat maakt mij uniek. Deze kennis is schaars én ik deel deze graag met jou.

Hannelore heeft gewerkt voor o.a.

HOE BOOSTWAYS COACHING ONDERNEMERS HELPT

Bij Boostways Coaching doen we er alles aan om jouw business te doen groeien.  Ontdek hier alle domeinen die we aanpakken!

KLANTENBEPALING

Weet jij wie je ideale klant écht is? Welke kanalen hij/zij bezoekt? Wanneer hij/zij online is? Hoe je hem/haar het meest efficiënt kan targetten? Welke andere interesses hij/zij heeft? 

Samen bepalen we wie jou ideale klant is, stellen we buyer persona’s op en zorgen we ervoor dat jij jouw ideale klant op een optimale manier bereikt.

 

AANBOD & PRIJSZETTING

Heb jij een schaalbaar aanbod? Een aanbod met verschillende trappen? Is jouw aanbod afgestemd op de noden van jouw klanten? Weet jij waar je klanten echt naar op zoek zijn? En hoe zit het met je prijzen? 

We bepalen de geschikte diensten en prijszetting voor elk type klant en elk type product. Geen buikgevoel meer, maar een doordachte strategie!

 

CONSUMER JOURNEY

Wanneer iemand je website of social media heeft bezocht, worden ze niet meteen klant. Elke persoon gaat door een consumer journey. Het is essentieel om voor elke doelgroep en elk type product minstens één consumer journey te definiëren. 

Weet je niet goed hoe je dit moet doen? No worries! We got you covered. Ik leer jou consumer journeys opstellen! 

 

WEBSITE & SEO

Je website is jé visitekaartje. Maar het is meer dan dat. Ben jij al eens in de statistieken gedoken? Weet jij welke pagina’s het meest bezocht worden? Van waar je bezoekers komen? En waarom ze weggaan? Hoe scoor je in de zoekresultaten van Google. 

In de audit krijg je een gedetailleerd beeld van hoe het met je website gesteld is, mét concrete aanbevelingen. Ik help je met het herstructureren van je pagina’s en het schrijven van een wervende copy!

 

SOCIAL MEDIA

Social Media zijn vandaag niet meer weg te denken. Ook als ondernemer zijn ze belangrijk. Hoe zet jij social media in? Heb je een strategie per kanaal? Weet je wie je volgers zijn en wanneer ze online zijn? En hoe plan jij je content in?

Ik help je een content plan op te stellen met als doel het bereiken van jouw ideale klant én verkopen. Bovendien duik ik in de statistieken: wie zijn die volgers nu eigenlijk en welke content werkt het beste. Geen tijdverlies meer, maar concreet social media inplannen, mét resultaat!

 

E-MAIL MARKETING

Je hoort het wel vaker: e-mailmarketing is belangrijk. En dat is het ook. Doe jij al aan e-mailmarketing? Heb je een plan om e-mailadressen te verzamelen? En éénmaal verzameld: welke e-mails verstuur je? Manueel of automatisch? 

Ik help je met het opstellen van een volledig e-mailmarketingplan. We gaan in op het verzamelen van leads, het opstellen van een lead magnet, het verwerken van je data, GDPR-wetgeving en het opstellen van automatisatieflows en een contentplan. 

OPZETTEN VAN FUNNELS

Wanneer potentiële klanten je website of social media bezoeken, of wanneer ze je lead magnet downloaden, hebben ze nog niet gekocht. Daarom is het belangrijk marketingfunnels op te stellen, waarbij we een potentiële klant doorheen de verschillende stappen leiden. 

Ik stel een plan voor je op waarin we verschillende kanalen en data met elkaar combineren, en op een slimme manier klanten gaan converteren! Advanced marekting die werkt!

 

ADVERTISING

eb jij al wel eens geadverteerd? Of op de Boost- of Promoot-knop in Facebook en Instagram geklikt? (Kleine tip: doe dit niet meer in de toekomst, er zijn betere manieren om te adverteren). Of wil je graag adverteren in de toekomst maar weet je niet hoe?

Ik stel voor jou een advertentieplan op, op maat van jouw bedrijf. Geen investeringen van honderden euro’s, maar ads die tot resultaat leiden. Ik leer je hoe je de resultaten kan checken en indien je wenst hoe je zelf succesvolle ads kan opzetten. 

 

ANALYTICS

Meten = weten. 

Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je social media kanalen? Of je website? En wat leer je hier uit? Heb je soms het gevoel dat je niet goed weet wat al die cijfertjes nu betekenen. 

 

Boostways to the rescue! Ik duik voor jou in de statistieken én trek hier belangrijke lessen uit. Zo komen we tot concrete aanbevelingen. Stap per stap leer ik je hoe ook jij vanuit je statistieken kan komen tot een betere strategie die je minder tijd kost!

 

BOEK EEN GRATIS STRATEGIESESSIE

Tijdens de strategiesessie gaan we in op jouw bezorgdheden en wensen. We bekijken samen wat haalbaar is en je krijgt al een heel aantal eerste concrete tips. Bovendien kan je nagaan of er een match is. 

De strategiecall is vrijblijvend en je hebt nadien geen enkele verplichting om samen met mij in zee te gaan. Dus, waar wacht je nog op? 

[ssa_divi_booking_module appointment_type=”boost-strategiesessie” accent_color=”#f1bedd” _builder_version=”4.4.8″][/ssa_divi_booking_module]

Nog vragen?

 Stuur een berichtje en we beantwoorden je mail zo snel mogelijk!