Alles wat je moet weten over Instagram Reels

Alles wat je moet weten over Instagram Reels

17/09/2021

Ondertussen bestaan ze al een jaar, de Instagram Reels. Instagram introduceerde ze als “a new way to create and discover short, entertaining videos”. Maar intussen blijken ze véél meer te zijn dan dat. Zo zijn Reels niet alleen handig voor het grote publiek om creatief mee aan de slag te gaan, maar ook voor ondernemers loont het zeker en vast de moeite deze feature te gebruiken.

Wat zijn Reels precies?

In 2020, bij de lancering legde ik al eens uit wat Reels juist zijn. Ik vat nog even samen: het zijn korte, hapklare video’s die in sneltempo razendpopulair zijn geworden binnen het sociale medialandschap!

De interface van Instagram is bovendien volledig aangepast aan het formaat van Reels. Ze lijken eigenlijk heel erg op de Instagramstories én je gebruikt ze zelfs op dezelfde manier! Het grootste verschil is enkel dat ze niet verdwijnen na 24 uur. Wat een enorm voordeel oplevert voor onder andere opnemers! Wist je bijvoorbeeld dat Reels tot twee weken lang nieuwe Instagramgebruikers kunnen bereiken? Bij normale posts, stories en IGTV is dat gemiddeld maar 48 uur. Kachin(sta)g(ram), uitbreiden maar dat netwerk!

Voordelen voor ondernemers

Instagram zelf geeft bovendien aan dat gebruikers met Reels de meeste kans hebben om een groter publiek te bereiken én dus eigenlijk het eigen netwerk te verrijken. Zo verschijnen ze op maar liefst drie verschillende Instagrammanieren: de persoonlijke Instagramfeed, de Reels Feed,  en de Explore page. Drie keer zoveel kans dus om zowel volgers als niet-volgers kennis te laten maken met jouw Reel!

Maar Reels bieden vooral ook een leuke, aantrekkelijke manier om jouw onderneming origineel en creatief in de verf te zetten. Zo kun je Reels gebruiken om het verhaal achter jouw onderneming uit te leggen, een sneak peek achter de schermen te geven, … en nog zoveel meer! Afhankelijk van jouw onderneming én de boodschap die je wilt overbrengen, geef je Reels de invulling die je zelf wilt!

Heel handig voor ondernemers is ook dat je nadien zelf de effectiviteit van jouw Reel kan nagaan. Je kan checken hoeveel likes, comments, saves, shares, plays en accounts je hebt bereikt.

Up to date Reels

Eind juni deelde de CEO van Instagram mee dat de app niet langer enkel dient om foto’s te delen, maar dat video’s ook een groot deel uitmaken van sociale media. En zo veranderde Instagram recent de lengte van een Reel van 30 seconden naar 1 minuut. Reels worden dus steeds belangrijker!

Instagram test verder ook nog een feature uit die het voor ondernemers makkelijker zou maken om samen te werken. Met de tool ‘Collab’ zouden meerdere accounts co-auteur kunnen zijn van een bericht of Reel.

Reels winnen dus ontzettend aan belang. Nog maar één jaar gepasseerd en ze zijn al niet meer weg te denken op Instagram. Voor jou als ondernemer is het dus zeker de moeite waard je verder te verdiepen in de wondere wereld van de Reels. 
Ik zou dus zeggen: Experimenteer erop los en ga zo zoek naar je eigen Instragram Reelvingerafdruk! Heb je alleen een duwtje in de rug nodig? Mijn tips en tricks helpen je alvast op weg

Heb je toch graag nog wat extra uitleg en begeleiding bij het opstellen van Reels op maat van jezelf en jouw onderneming, goed nieuws dan! In het najaar geef ik namelijk een Instagram Reels workshop waarin ik je met veel enthousiasme helemaal thuisbreng in de wereld van de Reels. Zet je hier alvast op de wachtlijst!

Dit bekeken andere ondernemers nadat ze dit artikel lazen

Over Hannelore & Boostways Coaching

Als ervaren digitale marketer ben ik al 8 jaar aan het werk bij grote topadverteerders, waaronder Proximus en L’Oréal. On the side hielp ik al enkele jaren een aantal bevriende ondernemers met hun marketing. En steeds liepen zij tegen dezelfde problemen aan.

Ze deden al heel veel, online en offline, maar een echte strategie ontbrak. Statistieken werden niet bekeken en het was niet echt duidelijk wat echt werkte. Vaak was het aanbod ook niet afgestemd op wat klanten echt zochten.

Met mijn hulp kwamen we steeds tot een strategie die werkte: met een aangepast aanbod en prijszetting en een communicatieplan. En de resultaten, die bleven niet uit. Steeds weer was er groei, en meer tijd voor de ondernemer. Om te investeren in het privéleven, of in extra activiteiten die dan weer inkomsten met zich mee brachten. 

En daarom richtte ik Boostways Coaching op. Om met mijn expertise ondernemers te helpen. Ambitieuze ondernemers, die willen groeien. 

Met drie Masterdiploma’s in marketing en communicatie én meer dan 8 jaar ervaring bij topadverteerders, heb ik een expertise opgebouwd die uniek is in België. Een expertise die vaak enkel grote bedrijven zich kunnen veroorloven. Vandaag stel ik mijn expertise ter beschikking van ambitieuze ondernemers. En dat maakt mij uniek. Deze kennis is schaars én ik deel deze graag met jou.

Hannelore heeft gewerkt voor o.a.

HOE BOOSTWAYS COACHING ONDERNEMERS HELPT

Bij Boostways Coaching doen we er alles aan om jouw business te doen groeien.  Ontdek hier alle domeinen die we aanpakken!

KLANTENBEPALING

Weet jij wie je ideale klant écht is? Welke kanalen hij/zij bezoekt? Wanneer hij/zij online is? Hoe je hem/haar het meest efficiënt kan targetten? Welke andere interesses hij/zij heeft? 

Samen bepalen we wie jou ideale klant is, stellen we buyer persona’s op en zorgen we ervoor dat jij jouw ideale klant op een optimale manier bereikt.

 

AANBOD & PRIJSZETTING

Heb jij een schaalbaar aanbod? Een aanbod met verschillende trappen? Is jouw aanbod afgestemd op de noden van jouw klanten? Weet jij waar je klanten echt naar op zoek zijn? En hoe zit het met je prijzen? 

We bepalen de geschikte diensten en prijszetting voor elk type klant en elk type product. Geen buikgevoel meer, maar een doordachte strategie!

 

CONSUMER JOURNEY

Wanneer iemand je website of social media heeft bezocht, worden ze niet meteen klant. Elke persoon gaat door een consumer journey. Het is essentieel om voor elke doelgroep en elk type product minstens één consumer journey te definiëren. 

Weet je niet goed hoe je dit moet doen? No worries! We got you covered. Ik leer jou consumer journeys opstellen! 

 

WEBSITE & SEO

Je website is jé visitekaartje. Maar het is meer dan dat. Ben jij al eens in de statistieken gedoken? Weet jij welke pagina’s het meest bezocht worden? Van waar je bezoekers komen? En waarom ze weggaan? Hoe scoor je in de zoekresultaten van Google. 

In de audit krijg je een gedetailleerd beeld van hoe het met je website gesteld is, mét concrete aanbevelingen. Ik help je met het herstructureren van je pagina’s en het schrijven van een wervende copy!

 

SOCIAL MEDIA

Social Media zijn vandaag niet meer weg te denken. Ook als ondernemer zijn ze belangrijk. Hoe zet jij social media in? Heb je een strategie per kanaal? Weet je wie je volgers zijn en wanneer ze online zijn? En hoe plan jij je content in?

Ik help je een content plan op te stellen met als doel het bereiken van jouw ideale klant én verkopen. Bovendien duik ik in de statistieken: wie zijn die volgers nu eigenlijk en welke content werkt het beste. Geen tijdverlies meer, maar concreet social media inplannen, mét resultaat!

 

E-MAIL MARKETING

Je hoort het wel vaker: e-mailmarketing is belangrijk. En dat is het ook. Doe jij al aan e-mailmarketing? Heb je een plan om e-mailadressen te verzamelen? En éénmaal verzameld: welke e-mails verstuur je? Manueel of automatisch? 

Ik help je met het opstellen van een volledig e-mailmarketingplan. We gaan in op het verzamelen van leads, het opstellen van een lead magnet, het verwerken van je data, GDPR-wetgeving en het opstellen van automatisatieflows en een contentplan. 

OPZETTEN VAN FUNNELS

Wanneer potentiële klanten je website of social media bezoeken, of wanneer ze je lead magnet downloaden, hebben ze nog niet gekocht. Daarom is het belangrijk marketingfunnels op te stellen, waarbij we een potentiële klant doorheen de verschillende stappen leiden. 

Ik stel een plan voor je op waarin we verschillende kanalen en data met elkaar combineren, en op een slimme manier klanten gaan converteren! Advanced marekting die werkt!

 

ADVERTISING

eb jij al wel eens geadverteerd? Of op de Boost- of Promoot-knop in Facebook en Instagram geklikt? (Kleine tip: doe dit niet meer in de toekomst, er zijn betere manieren om te adverteren). Of wil je graag adverteren in de toekomst maar weet je niet hoe?

Ik stel voor jou een advertentieplan op, op maat van jouw bedrijf. Geen investeringen van honderden euro’s, maar ads die tot resultaat leiden. Ik leer je hoe je de resultaten kan checken en indien je wenst hoe je zelf succesvolle ads kan opzetten. 

 

ANALYTICS

Meten = weten. 

Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je social media kanalen? Of je website? En wat leer je hier uit? Heb je soms het gevoel dat je niet goed weet wat al die cijfertjes nu betekenen. 

 

Boostways to the rescue! Ik duik voor jou in de statistieken én trek hier belangrijke lessen uit. Zo komen we tot concrete aanbevelingen. Stap per stap leer ik je hoe ook jij vanuit je statistieken kan komen tot een betere strategie die je minder tijd kost!

 

BOEK EEN GRATIS STRATEGIESESSIE

Tijdens de strategiesessie gaan we in op jouw bezorgdheden en wensen. We bekijken samen wat haalbaar is en je krijgt al een heel aantal eerste concrete tips. Bovendien kan je nagaan of er een match is. 

De strategiecall is vrijblijvend en je hebt nadien geen enkele verplichting om samen met mij in zee te gaan. Dus, waar wacht je nog op? 

[ssa_divi_booking_module appointment_type=”boost-strategiesessie” accent_color=”#f1bedd” _builder_version=”4.4.8″][/ssa_divi_booking_module]

Nog vragen?

 Stuur een berichtje en we beantwoorden je mail zo snel mogelijk!