[et_pb_section fb_built=”1″ admin_label=”section” _builder_version=”3.22″][et_pb_row admin_label=”row” _builder_version=”3.25″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”][et_pb_column type=”4_4″ _builder_version=”3.25″ custom_padding=”|||” custom_padding__hover=”|||”][et_pb_text admin_label=”Text” _builder_version=”3.27.4″ background_size=”initial” background_position=”top_left” background_repeat=”repeat”]
Zoals je als ondernemer maar al te goed weet is het noodzakelijk om goed te letten op de SEO voor jouw bedrijf. SEO kan gezien worden als dé sleutel tot succes om gevonden te worden in de zoekmachines. Een van de termen die een belangrijke rol speelt voor jou als ondernemer is lokale SEO. Wat is lokale SEO eigenlijk? En waarom is het zo belangrijk dat je rekening houdt met deze SEO? Om hierachter te komen is het geen verkeerd idee om even door te lezen. Ik heb hieronder namelijk de belangrijkste informatie voor je op een rijtje gezet.
De betekenis van lokale SEO
Voordat ik inga op het belang van lokale SEO is het handig om eerst even te kijken naar de term zelf. Zoals je eigenlijk al wel aan de term kunt zien is het middels deze vorm van SEO mogelijk om beter op te vallen binnen een bepaalde regio. Hier kun je bijvoorbeeld denken aan bedrijven die gebonden zijn aan een specifieke locatie zoals bijvoorbeeld een tandarts of een boekhouder. Echter kan het ook gaan om bedrijven die in een specifiek gebied werkzaam zijn. Google bepaalt de resultaten die hij toont op basis van waar de consument zich bevindt. Als je dus bijvoorbeeld zoekt op een ‘Restaurant Chinees eten’ in Antwerpen dan krijg je andere resultaten te zien dan iemand die net hetzelfde zoekt maar zich in Brussel bevindt
Het belang van de zoekmachine optimalisatie
Zoals je wel kunt begrijpen is het noodzakelijk om voldoende aandacht te besteden aan lokale SEO als je ervoor wilt zorgen dat mensen makkelijker bij jouw site terecht kunnen komen. Zonder je te richten op een bepaalde regio is het nagenoeg onmogelijk om de juiste doelgroep aan te spreken. En de mensen die al bij je terecht komen kunnen mogelijk buiten de doelgroep vallen. Ben je op zoek naar een loodgieter in Kortrijk dan zit je niet te wachten op een bedrijf uit Haacht. Maar, hoe doe je dit dan? Wel, via een Google Mijn Bedrijf-pagina. Google Mijn Bedrijf zorgt ervoor dat je jouw doelgroep tenminste wel snel en effectief naar jouw bedrijf kan laten leiden.
Meer te weten komen over lokale SEO?
Als het goed is heb je door de bovenstaande informatie een beter beeld gekregen over wat lokale SEO precies inhoudt en wat het belang is van deze SEO techniek. Ben je nu benieuwd op wat voor manier je lokale SEO zelf kan toepassen voor jouw bedrijf? Dan is het geen verkeerd idee om eens een kijkje te nemen bij mijn Mini-Cursus Google Mijn Bedrijf voor ondernemers. Middels deze videocursus leer jij als ondernemer alle tips en tricks over hoe je lokale SEO gunstig kan laten werken voor jouw bedrijf. Hiermee is het mogelijk om zelf een bedrijfspagina op te stellen die aan alle eisen voldoet voor de zoekmachines.
[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][et_pb_row _builder_version=”4.7.1″ _module_preset=”default” width=”57.2%”][et_pb_column _builder_version=”4.7.1″ _module_preset=”default” type=”4_4″][et_pb_image src=”https://boostwayscoaching.be/wp-content/uploads/2020/09/7-1.png” _builder_version=”4.7.1″ _module_preset=”default” hover_enabled=”0″ sticky_enabled=”0″ title_text=”7″ width=”91.4%”][/et_pb_image][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]