Praktische tips om een Google Mijn Bedrijf-pagina op te zetten

Praktische tips om een Google Mijn Bedrijf-pagina op te zetten

20/09/2020

Eigenlijk zou ieder bedrijf wat actief is in een bepaalde regio over een Google Mijn Bedrijf-pagina moeten beschikken. Weet je niet wat dit voor pagina is? Dan kan je een kijkje nemen bij onze voorgaande blog. Hier ga ik namelijk in op het belang van een dergelijke pagina. Vandaag heb- ik echter iets anders op de planning. Hieronder heb ik het namelijk wat makkelijker voor jou gemaakt door de meest praktische tips voor het opzetten van een Google Mijn Bedrijf pagina voor je op een rijtje te zetten. Door middel van deze tips kan jij ook aan de slag met deze pagina.

Vul elke sectie correct in

De volledigheid van je Google Business Pagina helpt Google niet alleen om je hoger te rangschikken in de lokale zoekresultaten, maar het verhoogt ook het aantal acties die klanten ondernemen wanneer ze je profiel vinden. Er is veel informatie te verstrekken, dus hier zijn enkele richtlijnen voor het stellen van prioriteiten. Deze aspecten van je profiel moeten direct worden ingevuld: naam, adres, telefoon, website en uren. Deze secties nemen wat meer tijd en aandacht in beslag: Categorie en Attributen, Producten en diensten en Over het bedrijf.

Schrijf je “Over het Bedrijf” beschrijving

Dit is een korte beschrijving die net onder je bedrijfsnaam in je Bedrijfsprofiel verschijnt. Dit is de redactionele samenvatting die Google schrijft om te zorgen voor consistentie op het hele platform. De beschrijving waarover je de controle hebt, is het gedeelte “over het bedrijf” in je Google My Business account dashboard. Deze sectie verschijnt lager in je profiel, vaak onder de sectie reviews. Herhaal geen informatie die al zichtbaar is in de andere secties van je profiel. Gebruik deze ruimte om te praten over wat je onderscheidt van de concurrentie en wat klanten het leukst vinden aan je bedrijf.

Kies een categorie voor jouw bedrijf

Het kiezen van een categorie is een must voor het optimaliseren van uw Google Business Profile. Maar liefst 84% van de views van Business Profile op Google is afkomstig van discovery searches. Dit betekent dat de consument naar een product, dienst of categorische term zocht en het profiel van dat bedrijf verscheen. Dit terwijl slechts 16% afkomstig is van directe zoekopdrachten (de consument typte de bedrijfsnaam of het adres in). Dit geldt in het bijzonder voor bedrijven waarvan de naam niet aangeeft wat hun dienst is.

Dit waren natuurlijk maar een paar handige tips voor het opzetten van je van je eigen Google Mijn Bedrijf pagina. Echter valt er nog veel meer te ontdekken. In de Online Mini-Cursus Google Mijn Bedrijf voor ondernemers heb ik nog veel meer informatie opgenomen die van belang kan zijn voor het maken van een keuze. In deze cursus vind je onder andere terug wat je moet doen om de lokale SEO eisen zo goed mogelijk na te streven. Neem zeker een kijkje als ook jij je Google My Business pagina op de best mogelijke manier in wilt richten.

Dit bekeken andere ondernemers nadat ze dit artikel lazen

Over Hannelore & Boostways Coaching

Als ervaren digitale marketer ben ik al 8 jaar aan het werk bij grote topadverteerders, waaronder Proximus en L’Oréal. On the side hielp ik al enkele jaren een aantal bevriende ondernemers met hun marketing. En steeds liepen zij tegen dezelfde problemen aan.

Ze deden al heel veel, online en offline, maar een echte strategie ontbrak. Statistieken werden niet bekeken en het was niet echt duidelijk wat echt werkte. Vaak was het aanbod ook niet afgestemd op wat klanten echt zochten.

Met mijn hulp kwamen we steeds tot een strategie die werkte: met een aangepast aanbod en prijszetting en een communicatieplan. En de resultaten, die bleven niet uit. Steeds weer was er groei, en meer tijd voor de ondernemer. Om te investeren in het privéleven, of in extra activiteiten die dan weer inkomsten met zich mee brachten. 

En daarom richtte ik Boostways Coaching op. Om met mijn expertise ondernemers te helpen. Ambitieuze ondernemers, die willen groeien. 

Met drie Masterdiploma’s in marketing en communicatie én meer dan 8 jaar ervaring bij topadverteerders, heb ik een expertise opgebouwd die uniek is in België. Een expertise die vaak enkel grote bedrijven zich kunnen veroorloven. Vandaag stel ik mijn expertise ter beschikking van ambitieuze ondernemers. En dat maakt mij uniek. Deze kennis is schaars én ik deel deze graag met jou.

Hannelore heeft gewerkt voor o.a.

HOE BOOSTWAYS COACHING ONDERNEMERS HELPT

Bij Boostways Coaching doen we er alles aan om jouw business te doen groeien.  Ontdek hier alle domeinen die we aanpakken!

KLANTENBEPALING

Weet jij wie je ideale klant écht is? Welke kanalen hij/zij bezoekt? Wanneer hij/zij online is? Hoe je hem/haar het meest efficiënt kan targetten? Welke andere interesses hij/zij heeft? 

Samen bepalen we wie jou ideale klant is, stellen we buyer persona’s op en zorgen we ervoor dat jij jouw ideale klant op een optimale manier bereikt.

 

AANBOD & PRIJSZETTING

Heb jij een schaalbaar aanbod? Een aanbod met verschillende trappen? Is jouw aanbod afgestemd op de noden van jouw klanten? Weet jij waar je klanten echt naar op zoek zijn? En hoe zit het met je prijzen? 

We bepalen de geschikte diensten en prijszetting voor elk type klant en elk type product. Geen buikgevoel meer, maar een doordachte strategie!

 

CONSUMER JOURNEY

Wanneer iemand je website of social media heeft bezocht, worden ze niet meteen klant. Elke persoon gaat door een consumer journey. Het is essentieel om voor elke doelgroep en elk type product minstens één consumer journey te definiëren. 

Weet je niet goed hoe je dit moet doen? No worries! We got you covered. Ik leer jou consumer journeys opstellen! 

 

WEBSITE & SEO

Je website is jé visitekaartje. Maar het is meer dan dat. Ben jij al eens in de statistieken gedoken? Weet jij welke pagina’s het meest bezocht worden? Van waar je bezoekers komen? En waarom ze weggaan? Hoe scoor je in de zoekresultaten van Google. 

In de audit krijg je een gedetailleerd beeld van hoe het met je website gesteld is, mét concrete aanbevelingen. Ik help je met het herstructureren van je pagina’s en het schrijven van een wervende copy!

 

SOCIAL MEDIA

Social Media zijn vandaag niet meer weg te denken. Ook als ondernemer zijn ze belangrijk. Hoe zet jij social media in? Heb je een strategie per kanaal? Weet je wie je volgers zijn en wanneer ze online zijn? En hoe plan jij je content in?

Ik help je een content plan op te stellen met als doel het bereiken van jouw ideale klant én verkopen. Bovendien duik ik in de statistieken: wie zijn die volgers nu eigenlijk en welke content werkt het beste. Geen tijdverlies meer, maar concreet social media inplannen, mét resultaat!

 

E-MAIL MARKETING

Je hoort het wel vaker: e-mailmarketing is belangrijk. En dat is het ook. Doe jij al aan e-mailmarketing? Heb je een plan om e-mailadressen te verzamelen? En éénmaal verzameld: welke e-mails verstuur je? Manueel of automatisch? 

Ik help je met het opstellen van een volledig e-mailmarketingplan. We gaan in op het verzamelen van leads, het opstellen van een lead magnet, het verwerken van je data, GDPR-wetgeving en het opstellen van automatisatieflows en een contentplan. 

OPZETTEN VAN FUNNELS

Wanneer potentiële klanten je website of social media bezoeken, of wanneer ze je lead magnet downloaden, hebben ze nog niet gekocht. Daarom is het belangrijk marketingfunnels op te stellen, waarbij we een potentiële klant doorheen de verschillende stappen leiden. 

Ik stel een plan voor je op waarin we verschillende kanalen en data met elkaar combineren, en op een slimme manier klanten gaan converteren! Advanced marekting die werkt!

 

ADVERTISING

eb jij al wel eens geadverteerd? Of op de Boost- of Promoot-knop in Facebook en Instagram geklikt? (Kleine tip: doe dit niet meer in de toekomst, er zijn betere manieren om te adverteren). Of wil je graag adverteren in de toekomst maar weet je niet hoe?

Ik stel voor jou een advertentieplan op, op maat van jouw bedrijf. Geen investeringen van honderden euro’s, maar ads die tot resultaat leiden. Ik leer je hoe je de resultaten kan checken en indien je wenst hoe je zelf succesvolle ads kan opzetten. 

 

ANALYTICS

Meten = weten. 

Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je social media kanalen? Of je website? En wat leer je hier uit? Heb je soms het gevoel dat je niet goed weet wat al die cijfertjes nu betekenen. 

 

Boostways to the rescue! Ik duik voor jou in de statistieken én trek hier belangrijke lessen uit. Zo komen we tot concrete aanbevelingen. Stap per stap leer ik je hoe ook jij vanuit je statistieken kan komen tot een betere strategie die je minder tijd kost!

 

BOEK EEN GRATIS STRATEGIESESSIE

Tijdens de strategiesessie gaan we in op jouw bezorgdheden en wensen. We bekijken samen wat haalbaar is en je krijgt al een heel aantal eerste concrete tips. Bovendien kan je nagaan of er een match is. 

De strategiecall is vrijblijvend en je hebt nadien geen enkele verplichting om samen met mij in zee te gaan. Dus, waar wacht je nog op? 

[ssa_divi_booking_module appointment_type=”boost-strategiesessie” accent_color=”#f1bedd” _builder_version=”4.4.8″][/ssa_divi_booking_module]

Nog vragen?

 Stuur een berichtje en we beantwoorden je mail zo snel mogelijk!