Maak kennis met de nieuwe emoji

Maak kennis met de nieuwe Emoji

21/11/2020

Emoji, wie houdt er niet van? Hoewel jij bij emoji waarschijnlijk enkel aan je appjes naar je vrienden en vriendinnen denkt, kan jij ze ook heel nuttig inzetten in de online communicatie van jouw onderneming. Door middel van emoji kan jij namelijk je boodschappen op social media op een leuke en luchtige overbrengen. De kleine figuurtjes bovendien super relevant in e-mailmarketing. Ze maken jouw communicatie namelijk persoonlijker en minder droog. Verder komen de nieuwe emoji’s er weer aan. Om jou hier helemaal van op de hoogte te brengen, zet ik in deze blogpost de belangrijkste zaken op een rijtje. Zo weet jij precies wat je te wachten zal staan!

Het belang van emoji

Voordat ik inga op de nieuwe reeks emoji, sta ik kort stil bij het belang ervan. Zoals ik je aan het begin van deze blogpost al vertelde, maken emoji jouw communicatie persoonlijker en luchtiger. Lezers vinden het namelijk leuk om copy te lezen die er niet zo plain and boring uitzien als de teksten die ze doorgaans voorgeschoteld krijgen. Een lange tekst met weinig flair is dan ook het laatste waar ze op zitten te wachten. Emoji maken jouw teksten niet alleen fijner om te lezen, ze zorgen er ook voor dat je content meer opvalt. That’s our goal! Hierdoor weet je zeker je succes zal behalen met jouw social media post of e-mailmarketing!

Wat zijn de nieuwe emoji?

Nu je weet hoe belangrijk emoji zijn voor jouw online communicatie bekijken we de gloednieuwe emoji die binnenkort uitkomen. Het is de laatste tijd namelijk big business in emoji world. Jaar na jaar voegt Unicode Consortium tientallen emoji toe aan de huidige collectie, maar recent kondigden ze aan dat ze er meer dan 200 zullen releasen. Yes baby! Na de Emoji 13.1-update, die in 2021 uitkomt, zullen jij en ik dus aan de slag kunnen gaan de nieuwste exemplaren. De opvallendste toevoegingen zijn onder andere twee hartjes:  eentje een verband eromheen en een tweede dat in brand staat. Gelukkig blijft het niet bij die verdrietige, broken-hearted exemplaren. Voortaan zal jij ook een gender neutraal persoon met baard op je toetsenbord terugvinden en niet langer alleen een man of een vrouw. Naast die drie emoji is het grootste deel van de update, 200 van de 217 nieuwe emoji, gewijd aan verschillende huidtinten voor het “koppel met hart” en de “kus” emoji. In de huidige emoji-collectie zijn die namelijk enkel beschikbaar in de standaard “gele” huidtint. Dankzij Emoji 13.1 zal er dus meer diversiteit zijn voor de stelletjes. Zalig! 

Ook mee met de tijd

Nu de nieuwe emoji in aantocht zijn, is het voor jou als ondernemer noodzakelijk om met de tijd mee te gaan. Stilstaan is achteruitgaan! Het gebruik van emoji is echt onmisbaar in de communicatie van jouw bedrijf. Of jij nu van plan bent om een social media campagne op te zetten of jouw klanten een leuke mail te sturen, met emoji’s maak jij je boodschap een stuk persoonlijker en vrolijker. Have funand good luck! 

Dit zijn de nieuwe emoji!
In dit artikel lees je alles over de nieuwste emoji!

Dit bekeken andere ondernemers nadat ze dit artikel lazen

Over Hannelore & Boostways Coaching

Als ervaren digitale marketer ben ik al 8 jaar aan het werk bij grote topadverteerders, waaronder Proximus en L’Oréal. On the side hielp ik al enkele jaren een aantal bevriende ondernemers met hun marketing. En steeds liepen zij tegen dezelfde problemen aan.

Ze deden al heel veel, online en offline, maar een echte strategie ontbrak. Statistieken werden niet bekeken en het was niet echt duidelijk wat echt werkte. Vaak was het aanbod ook niet afgestemd op wat klanten echt zochten.

Met mijn hulp kwamen we steeds tot een strategie die werkte: met een aangepast aanbod en prijszetting en een communicatieplan. En de resultaten, die bleven niet uit. Steeds weer was er groei, en meer tijd voor de ondernemer. Om te investeren in het privéleven, of in extra activiteiten die dan weer inkomsten met zich mee brachten. 

En daarom richtte ik Boostways Coaching op. Om met mijn expertise ondernemers te helpen. Ambitieuze ondernemers, die willen groeien. 

Met drie Masterdiploma’s in marketing en communicatie én meer dan 8 jaar ervaring bij topadverteerders, heb ik een expertise opgebouwd die uniek is in België. Een expertise die vaak enkel grote bedrijven zich kunnen veroorloven. Vandaag stel ik mijn expertise ter beschikking van ambitieuze ondernemers. En dat maakt mij uniek. Deze kennis is schaars én ik deel deze graag met jou.

Hannelore heeft gewerkt voor o.a.

HOE BOOSTWAYS COACHING ONDERNEMERS HELPT

Bij Boostways Coaching doen we er alles aan om jouw business te doen groeien.  Ontdek hier alle domeinen die we aanpakken!

KLANTENBEPALING

Weet jij wie je ideale klant écht is? Welke kanalen hij/zij bezoekt? Wanneer hij/zij online is? Hoe je hem/haar het meest efficiënt kan targetten? Welke andere interesses hij/zij heeft? 

Samen bepalen we wie jou ideale klant is, stellen we buyer persona’s op en zorgen we ervoor dat jij jouw ideale klant op een optimale manier bereikt.

 

AANBOD & PRIJSZETTING

Heb jij een schaalbaar aanbod? Een aanbod met verschillende trappen? Is jouw aanbod afgestemd op de noden van jouw klanten? Weet jij waar je klanten echt naar op zoek zijn? En hoe zit het met je prijzen? 

We bepalen de geschikte diensten en prijszetting voor elk type klant en elk type product. Geen buikgevoel meer, maar een doordachte strategie!

 

CONSUMER JOURNEY

Wanneer iemand je website of social media heeft bezocht, worden ze niet meteen klant. Elke persoon gaat door een consumer journey. Het is essentieel om voor elke doelgroep en elk type product minstens één consumer journey te definiëren. 

Weet je niet goed hoe je dit moet doen? No worries! We got you covered. Ik leer jou consumer journeys opstellen! 

 

WEBSITE & SEO

Je website is jé visitekaartje. Maar het is meer dan dat. Ben jij al eens in de statistieken gedoken? Weet jij welke pagina’s het meest bezocht worden? Van waar je bezoekers komen? En waarom ze weggaan? Hoe scoor je in de zoekresultaten van Google. 

In de audit krijg je een gedetailleerd beeld van hoe het met je website gesteld is, mét concrete aanbevelingen. Ik help je met het herstructureren van je pagina’s en het schrijven van een wervende copy!

 

SOCIAL MEDIA

Social Media zijn vandaag niet meer weg te denken. Ook als ondernemer zijn ze belangrijk. Hoe zet jij social media in? Heb je een strategie per kanaal? Weet je wie je volgers zijn en wanneer ze online zijn? En hoe plan jij je content in?

Ik help je een content plan op te stellen met als doel het bereiken van jouw ideale klant én verkopen. Bovendien duik ik in de statistieken: wie zijn die volgers nu eigenlijk en welke content werkt het beste. Geen tijdverlies meer, maar concreet social media inplannen, mét resultaat!

 

E-MAIL MARKETING

Je hoort het wel vaker: e-mailmarketing is belangrijk. En dat is het ook. Doe jij al aan e-mailmarketing? Heb je een plan om e-mailadressen te verzamelen? En éénmaal verzameld: welke e-mails verstuur je? Manueel of automatisch? 

Ik help je met het opstellen van een volledig e-mailmarketingplan. We gaan in op het verzamelen van leads, het opstellen van een lead magnet, het verwerken van je data, GDPR-wetgeving en het opstellen van automatisatieflows en een contentplan. 

OPZETTEN VAN FUNNELS

Wanneer potentiële klanten je website of social media bezoeken, of wanneer ze je lead magnet downloaden, hebben ze nog niet gekocht. Daarom is het belangrijk marketingfunnels op te stellen, waarbij we een potentiële klant doorheen de verschillende stappen leiden. 

Ik stel een plan voor je op waarin we verschillende kanalen en data met elkaar combineren, en op een slimme manier klanten gaan converteren! Advanced marekting die werkt!

 

ADVERTISING

eb jij al wel eens geadverteerd? Of op de Boost- of Promoot-knop in Facebook en Instagram geklikt? (Kleine tip: doe dit niet meer in de toekomst, er zijn betere manieren om te adverteren). Of wil je graag adverteren in de toekomst maar weet je niet hoe?

Ik stel voor jou een advertentieplan op, op maat van jouw bedrijf. Geen investeringen van honderden euro’s, maar ads die tot resultaat leiden. Ik leer je hoe je de resultaten kan checken en indien je wenst hoe je zelf succesvolle ads kan opzetten. 

 

ANALYTICS

Meten = weten. 

Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je social media kanalen? Of je website? En wat leer je hier uit? Heb je soms het gevoel dat je niet goed weet wat al die cijfertjes nu betekenen. 

 

Boostways to the rescue! Ik duik voor jou in de statistieken én trek hier belangrijke lessen uit. Zo komen we tot concrete aanbevelingen. Stap per stap leer ik je hoe ook jij vanuit je statistieken kan komen tot een betere strategie die je minder tijd kost!

 

BOEK EEN GRATIS STRATEGIESESSIE

Tijdens de strategiesessie gaan we in op jouw bezorgdheden en wensen. We bekijken samen wat haalbaar is en je krijgt al een heel aantal eerste concrete tips. Bovendien kan je nagaan of er een match is. 

De strategiecall is vrijblijvend en je hebt nadien geen enkele verplichting om samen met mij in zee te gaan. Dus, waar wacht je nog op? 

[ssa_divi_booking_module appointment_type=”boost-strategiesessie” accent_color=”#f1bedd” _builder_version=”4.4.8″][/ssa_divi_booking_module]

Nog vragen?

 Stuur een berichtje en we beantwoorden je mail zo snel mogelijk!