Hoe vind ik de juiste zoekwoorden voor SEO?

27/07/2020

Iedere website eigenaar wilt er natuurlijk voor zorgen dat zijn of haar website zoveel mogelijk bezoekers weet te generen. Om dit te verwezenlijken zal je aan de slag moeten met Search Engine Optimisation, ook wel SEO. Door de SEO waarde van jouw site te verbeteren zal je een hogere positie binnen de zoekmachines krijgen. Je doet dit door zoekwoorden te implementeren in jouw teksten. Maar hoe vind je nu de juiste zoekwoorden? Daar ga ik in dit artikel op in.

Hoe een zoekwoordenonderzoek doen?

Wil je de juiste zoekwoorden vinden dan zal je een zoekwoordenonderzoek moeten verrichten. Een zoekwoordenonderzoek is het analyseren en zoeken van waardevolle zoekwoorden voor het verbeteren van de SEO waarde. De zoekwoorden en trefwoorden worden in de tekst gebruikt. Een zoekwoord kan bestaan uit een enkel woord, maar meestal is het gemaakt van meerdere woorden. Denk bijvoorbeeld aan ‘Slotenmaker’ en aan ‘Professionele slotenmaker in Amsterdam’. Hieronder hebben we de belangrijkste stappen voor een zoekwoordenonderzoek voor je onder elkaar gezet:

Kijk goed naar je niche

Voordat je uitzoekt wat de beste zoekwoorden zijn om je pagina te optimaliseren, kun je het beste beginnen door meer te weten te komen over je onderwerp of niche. Het kan je out-of-the-box ideeën geven en helpen om een nieuwe SEO-strategie te ontdekken waar je misschien nog niet eerder aan gedacht had. Zo kan je op deze manier bij keywords uitkomen die de andere bedrijven nog niet hebben gebruikt. Denk dus na over je ideale klant (in dit artikel lees je hier meer over).

Denk goed na over je doelen

Bij een onderzoek naar de zoekwoorden moet je altijd een einddoel definiëren. Je moet je vragen stellen als: Wie ben je, Wat is je merk en Wat maakt jouw bedrijf speciaal? Als je deze vragen hebt beantwoord dan is het tijd om aan te geven wat de missie van je merk is. Wil je het aantal abonnees verhogen? Of heb je een verkoopdoelstelling voor een bepaalde datum? Het is belangrijk om je doel te definiëren, dit geeft namelijk richting aan jouw SEO-strategie. De zoektermen die je uiteindelijk zult gebruiken moeten worden afgestemd op je doelstellingen.

Maak gebruik van zoekwoorden tools

De laatste stap is om aan de hand van je doelstelling zoekwoorden te vinden. Een goede optie om gebruik te maken van Google Keyword Planner. Helaas geeft Google slechts geschatte zoekvolume, dit kan dus niet altijd de beste zoekwoorden geven. Bovendien is de tool geïntegreerd in Google Ads, en heb je dus ook al een account nodig. In plaats daarvan kun je deze tool combineren met een tool zoals KeywordTool of Ubersuggest. Deze gratis tools geven je nog meer details over de zoekwoorden die handig zijn voor jouw website. Bovendien kan het ook extra ideeën geven over gerelateerde trefwoorden. Het enige wat je hoeft te doen is het onderwerp (of het seed keyword) in te typen in de zoekbalk. Vervolgens krijg je een lijst met keywords die je kunt gebruiken.

Door middel van deze stappen zal het ook voor jou mogelijk zijn om de juiste zoekwoorden te vinden. Dankzij de juiste zoekwoorden is het echt niet meer zo lastig om jouw website naar het volgende niveau te tillen als het aankomt op de SEO waarde!

Dit bekeken andere ondernemers nadat ze dit artikel lazen

Over Hannelore & Boostways Coaching

Als ervaren digitale marketer ben ik al 8 jaar aan het werk bij grote topadverteerders, waaronder Proximus en L’Oréal. On the side hielp ik al enkele jaren een aantal bevriende ondernemers met hun marketing. En steeds liepen zij tegen dezelfde problemen aan.

Ze deden al heel veel, online en offline, maar een echte strategie ontbrak. Statistieken werden niet bekeken en het was niet echt duidelijk wat echt werkte. Vaak was het aanbod ook niet afgestemd op wat klanten echt zochten.

Met mijn hulp kwamen we steeds tot een strategie die werkte: met een aangepast aanbod en prijszetting en een communicatieplan. En de resultaten, die bleven niet uit. Steeds weer was er groei, en meer tijd voor de ondernemer. Om te investeren in het privéleven, of in extra activiteiten die dan weer inkomsten met zich mee brachten. 

En daarom richtte ik Boostways Coaching op. Om met mijn expertise ondernemers te helpen. Ambitieuze ondernemers, die willen groeien. 

Met drie Masterdiploma’s in marketing en communicatie én meer dan 8 jaar ervaring bij topadverteerders, heb ik een expertise opgebouwd die uniek is in België. Een expertise die vaak enkel grote bedrijven zich kunnen veroorloven. Vandaag stel ik mijn expertise ter beschikking van ambitieuze ondernemers. En dat maakt mij uniek. Deze kennis is schaars én ik deel deze graag met jou.

Hannelore heeft gewerkt voor o.a.

HOE BOOSTWAYS COACHING ONDERNEMERS HELPT

Bij Boostways Coaching doen we er alles aan om jouw business te doen groeien.  Ontdek hier alle domeinen die we aanpakken!

KLANTENBEPALING

Weet jij wie je ideale klant écht is? Welke kanalen hij/zij bezoekt? Wanneer hij/zij online is? Hoe je hem/haar het meest efficiënt kan targetten? Welke andere interesses hij/zij heeft? 

Samen bepalen we wie jou ideale klant is, stellen we buyer persona’s op en zorgen we ervoor dat jij jouw ideale klant op een optimale manier bereikt.

 

AANBOD & PRIJSZETTING

Heb jij een schaalbaar aanbod? Een aanbod met verschillende trappen? Is jouw aanbod afgestemd op de noden van jouw klanten? Weet jij waar je klanten echt naar op zoek zijn? En hoe zit het met je prijzen? 

We bepalen de geschikte diensten en prijszetting voor elk type klant en elk type product. Geen buikgevoel meer, maar een doordachte strategie!

 

CONSUMER JOURNEY

Wanneer iemand je website of social media heeft bezocht, worden ze niet meteen klant. Elke persoon gaat door een consumer journey. Het is essentieel om voor elke doelgroep en elk type product minstens één consumer journey te definiëren. 

Weet je niet goed hoe je dit moet doen? No worries! We got you covered. Ik leer jou consumer journeys opstellen! 

 

WEBSITE & SEO

Je website is jé visitekaartje. Maar het is meer dan dat. Ben jij al eens in de statistieken gedoken? Weet jij welke pagina’s het meest bezocht worden? Van waar je bezoekers komen? En waarom ze weggaan? Hoe scoor je in de zoekresultaten van Google. 

In de audit krijg je een gedetailleerd beeld van hoe het met je website gesteld is, mét concrete aanbevelingen. Ik help je met het herstructureren van je pagina’s en het schrijven van een wervende copy!

 

SOCIAL MEDIA

Social Media zijn vandaag niet meer weg te denken. Ook als ondernemer zijn ze belangrijk. Hoe zet jij social media in? Heb je een strategie per kanaal? Weet je wie je volgers zijn en wanneer ze online zijn? En hoe plan jij je content in?

Ik help je een content plan op te stellen met als doel het bereiken van jouw ideale klant én verkopen. Bovendien duik ik in de statistieken: wie zijn die volgers nu eigenlijk en welke content werkt het beste. Geen tijdverlies meer, maar concreet social media inplannen, mét resultaat!

 

E-MAIL MARKETING

Je hoort het wel vaker: e-mailmarketing is belangrijk. En dat is het ook. Doe jij al aan e-mailmarketing? Heb je een plan om e-mailadressen te verzamelen? En éénmaal verzameld: welke e-mails verstuur je? Manueel of automatisch? 

Ik help je met het opstellen van een volledig e-mailmarketingplan. We gaan in op het verzamelen van leads, het opstellen van een lead magnet, het verwerken van je data, GDPR-wetgeving en het opstellen van automatisatieflows en een contentplan. 

OPZETTEN VAN FUNNELS

Wanneer potentiële klanten je website of social media bezoeken, of wanneer ze je lead magnet downloaden, hebben ze nog niet gekocht. Daarom is het belangrijk marketingfunnels op te stellen, waarbij we een potentiële klant doorheen de verschillende stappen leiden. 

Ik stel een plan voor je op waarin we verschillende kanalen en data met elkaar combineren, en op een slimme manier klanten gaan converteren! Advanced marekting die werkt!

 

ADVERTISING

eb jij al wel eens geadverteerd? Of op de Boost- of Promoot-knop in Facebook en Instagram geklikt? (Kleine tip: doe dit niet meer in de toekomst, er zijn betere manieren om te adverteren). Of wil je graag adverteren in de toekomst maar weet je niet hoe?

Ik stel voor jou een advertentieplan op, op maat van jouw bedrijf. Geen investeringen van honderden euro’s, maar ads die tot resultaat leiden. Ik leer je hoe je de resultaten kan checken en indien je wenst hoe je zelf succesvolle ads kan opzetten. 

 

ANALYTICS

Meten = weten. 

Hoe vaak bekijk jij de statistieken van je social media kanalen? Of je website? En wat leer je hier uit? Heb je soms het gevoel dat je niet goed weet wat al die cijfertjes nu betekenen. 

 

Boostways to the rescue! Ik duik voor jou in de statistieken én trek hier belangrijke lessen uit. Zo komen we tot concrete aanbevelingen. Stap per stap leer ik je hoe ook jij vanuit je statistieken kan komen tot een betere strategie die je minder tijd kost!

 

BOEK EEN GRATIS STRATEGIESESSIE

Tijdens de strategiesessie gaan we in op jouw bezorgdheden en wensen. We bekijken samen wat haalbaar is en je krijgt al een heel aantal eerste concrete tips. Bovendien kan je nagaan of er een match is. 

De strategiecall is vrijblijvend en je hebt nadien geen enkele verplichting om samen met mij in zee te gaan. Dus, waar wacht je nog op? 

[ssa_divi_booking_module appointment_type=”boost-strategiesessie” accent_color=”#f1bedd” _builder_version=”4.4.8″ _i=”0″ _address=”6.1.0.0″ theme_builder_area=”et_body_layout” /]

Nog vragen?

 Stuur een berichtje en we beantwoorden je mail zo snel mogelijk!