5 Must Do Rapporten die je moet bekijken in Google Analytics

De vijf rapporten die je zeker moet raadplegen in Google Analytics!

In mijn vorige artikel ‘Google Analytics voor dummies’  vertel ik  over wat Google Analytics eigenlijk is en wat jij er als ondernemer mee kan. Zoals beloofd maak ik in dit artikel een selectie van de belangrijkste rapporten uit Google Analytics.  Let’s go!

  • Real Time – Dit is het eerste rapport dat verschijnt wanneer je Google Analytics opent. De real time gegevens van jouw website geven aan wat er op dit moment op je site gebeurt. Denk daarbij aan het huidig aantal bezoekers en de tijd die ze gemiddeld spenderen op jouw website.
  • Doelgroepen – Het tweede, highly important rapport is doelgroepen. Daar brengt Google Analytics op een super eenvoudige manier in kaart hoe je doelgroep eruit ziet. Je ziet er met andere woorden meteen hoe oud jouw gemiddelde klant is, wat de verhouding van geslacht is én wat zijn of haar interesses zijn. Die inzichten zijn echt ontzettend belangrijk voor jouw bedrijf. 
  • Acquisitie – zoals je weet zijn leads noodzakelijk voor de online zichtbaarheid van jouw bedrijf. Wil je weten of jouw website het goed doet op dat vlak? Neem dan ook zeker een kijkje bij het rapport voor de acquisities. Dat rapport laat je zien waar je jouw leads vandaan haalt en wat voor leads het eigenlijk zijn. Aan de hand van die informatie kan je bekijken of je jouw huidige strategie moet aanpassen of niet. 
  • Gedrag – Het vierde rapport dat je zéker niet mag overslaan in Google Analytics betreft het gedrag jouw website bezoekers. Dat kan je namelijk een super veel vertellen over welke aanpassingen je moet doen het aantal conversies te verhogen. Als je bijvoorbeeld ziet dat een bepaalde pagina niet aanzet tot het ondernemen van actie dan weet je dat het tijd is om die onder handen te nemen. 
  • Conversie – Last but not least, het conversie rapport. Je hebt natuurlijk niet veel aan een grote hoeveelheid websitebezoekers als je niet in staat bent om ze over te laten gaan tot conversies. Het rapport geeft aan in welke mate jouw website in staat is om een lead of een bezoeker om te zetten in een klant. 

Sla deze must do rapporten voor Google Analytics dus zeker niet over als je Google Analytics op goede manier wil inzetten voor jouw bedrijf. Nu weet je in ieder geval waar je moet beginnen als je in de statistieken van jouw website duikt! Kijk zeker nog verder rond op mijn blog voor allerlei handige tips omtrent de online zichtbaarheid van jouw onderneming. Good luck en onthoud, meten is weten!

5 must do rapporten die je moet bekijken in Google Analytics

Honger naar meer?
Dit zou je ook kunnen interesseren!

Word lid van
de Boostways
community.

Jouw bedrijf boosten met handige tips & tricks, stoere content & de nieuwste trends? We got you. Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf helemaal up-to-date. En neen, we gaan je niet wekelijks spammen, no worries.

Boostways community